Fredag

Sista helgen på lovet. Går inte att beskriva vad skönt det har varit att va ledig. Några veckor till hade inte suttit fel. I onsdags var vi först några stycken här hemma, sen stack vi till Class. Lite halvt crazy, inte så mycket folk men det var kul ändå. Igår var jag med Jessica och Johanna, som också va kul. Jag och Jessica skratta en del när dom skulle bygga ihop Johannas nya säng. Det roligaste måste ha vatt att där va ett stort hål och vi undrade vad som skulle sitta där, och Johannas mamma säger, det är nog denna skruven.  Hålet var ca 15 gånger större, jag och Jessica vek oss, Sjukt kul! Ikväll var det meningen att vi skulle ut, men ångrade oss så det blev en hemmakväll hos Thirisia med henne, Jessica och Johanna istället.

Nu sitter jag och äter pingviner och funderar lite på vad jag ska göra efter studenten. Känner att jag vill härifrån ett tag, typ jobba utomlands. Innan var jag helt inne på Au Pair i USA ett år. Men jag vet inte längre, dels är jag inte lika sugen och dels så känns ett år hemifrån som sjukt lååång tid. Fast jag är lite inne på det ändå. Vill verkligen göra något direkt efter studenten, tänker inte sitta hemma arbetslös. Och få jobb just nu är ju inte det lättaste. Utomlands några månader hade varit det ultimata. Au pair i USA måste man åka minst ett år, så nu har jag börjat tänka lite på om jag kanske skulle åka till England ändå. Där behöver man bara vara iväg minst ett halvår. men jag vet verkligen inte just nu. Har lite andra ideér men. De är visserligen i Sverige men dem är inte i Kristianstad iallfall. Känner inte direkt att jag har något som håller mig kvar här. Förutom familj och vänner såklart, men dem finns ju kvar.

Kommentarer
Postat av: sophie

åk iväg me dig unge å lev lite:) de behöver man;)

2010-01-10 @ 15:21:36
URL: http://sossinnuce.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0