Citron

När man är au pair här så får man två veckors betald semester. På dem två veckorna hade jag helst rest någonstans. Tex till Kalifornien en vecka, eller till Miami eller hyra en stuga och åka skidor. Men vissa familjer "tvingar" au pairen att ta ledigt när dem själva har ledigt. (Vilket är förståligt egentligen eftersom dem inte vill ta mer ledigt från jobbet) Men det är så surt för au pairen då. Kanske inte om man får reda på det långt i förväg och planera. Men nu är det så att mina värdföräldrar vill att jag ska ta semester mellan jul och nyår. Det vill inte jag. Men vad ska man göra liksom? Det är 4-5 veckor dit. Det är svårt att hinna spara pengar tills dess för att åka någonstans och jag vet ingen annan som har semester samtidigt. Så. Jäkla. Surt!!!!

Så vad ska jag göra? Vara "hemma" men försöka hitta på saker runt Boston? Spara som en galning och åka själv någonstans? Känns sjukt tråkigt vilket som..

Om jag inte hittar någon att resa med så vill jag åka till Philadelphia och hälsa på Louise! Så jag hoppas verkligen att det går bra för hennes värdmamma isåfall. Det tråkigt är bara att Louise måste jobba på nyår och jag vill till New York då. :( Vad ska jag göra?!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Ja så är det. Livet kan vara hårt o orättvist ibland. Men går det inte att jämka så du tar en vecka då och den andra sen. Då har ni båda givit o tagit. Du får ju diskutera med dem o se om det inte går att lösa på nåt sätt.

2010-11-22 @ 19:54:09
Postat av: Louise

Jag menar ju inte att jag vill ha båda veckorna samtidigt. Jag tkr bara att jag kom hit i fredags och dom säger på lördagen att dem vill att jag ska ta semester om en månad. Det är inte lätt att hitta någon som är ledig då och det finns inte heller så mycket pengar att lägga undan.

2010-11-22 @ 20:36:22
Postat av: mamma

De borde ju förstå att du inte vill ha semester redan...du har ju bara varit i USA en månad och behöver nog vara ledig för att "vila " senare när du jobbat ett tag. Det handlar inte så mycket om pengarna(det kan man alltid fixa) utan mer om att semester behöver man sen :(

2010-11-22 @ 21:43:20
Postat av: Lollo ♥

men kom innan då och sen åk upp till nyc på själva nyår? :o lär ju finnas NÅGON du känner osm ska dit?

2010-11-23 @ 19:42:16
URL: http://lollohellobaby.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0