Ha ha

Typ halva dagen idag har barnens morfar varit med oss. Jag gillar han, han är ball. Iallfall så sa han till mig att jag hade jättebra engelska. Att han hade förväntat sig att jag skulle ha en svensk accent så han hade planerat att "reta" mig lite över det. Han sa att han hade hört andra svenskar prata engelska med svensk accent. Men att jag pratade "felfritt". Felfritt skulle väl jag tycka var att överdriva en smula men lite rakare i ryggen blev jag allt! Han sa också att det inte var rättvist att jag hade så bra uttal när jag var svensk! haha

Måste berätta en sak till.. Ni som känner mig bra vet att jag tycker om att laga mat och är ganska bra på det.. Vilket min värdmamma inte är! Ikväll skulle dem iväg och hon skulle göra typ ngn liten förrätt eller något att ta med sig. Hon sa att jag kunde vara ledig en stund och göra vad jag ville, eller hänga i köket, dricka te och "watch the magic happen". Eftersom jag vet att hon inte är så duktig i köket var jag tvungen att stanna kvar och se ju. Hon tog fram färdig deg, marmelad och brieost. La brieosten hel på den färdig kavlade degen, smetade på marmelad och in i ugnen. Och för att göra detta svåra moment behövdes datorn bredvid med recept på hur man skulle göra...... Asså.. Fick bita mig i läppen ganska hårt för att inte skratta.

Kommentarer
Postat av: kaffe

det kan inte ha blivit gott! hahaha :) grattis till nya familjen ;D

2010-11-19 @ 09:26:41
Postat av: Helene

Ja, alla är ju inte så bra på matlagning men för ett tag sedan höll jag på att skratta på mig.



Där vi var skulle de koka ris. Hon hällde upp ris och satte in paketen i skafferiet, efter det kom kommentaren "Just det, hur mycket salt ska det va i?" Går tillbaka till skafferiet och läser på paketen....

2010-11-19 @ 18:58:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0