"i put on the crazy bottom today. so im wiiiiiiiiiiiild"

Barn säger alltid sånna roliga saker. Och det blir ännu roligare på engelska. Igår när jag först kom hit så lekte jag med flickorna i deras lekrum.

Stora: J (J=lilla flickan) doesnt get anything
I get everything. But J dont. Thats just because she's
so little.

Liten paus, sen kommer lilla med lite arg halvt skrikande röst:
"I waaaaanna get everything!!!!" hahaha hon var så söt!!

Ikväll har vi varit ute och ätit på ett ställe som hette Hurricane tror jag. Jag tog en ceasar sallad. fick en STOORR portion (hade inte förväntat mig något annat) Så sa jag att jag tyckte det var väldigt mycket och att vi inte brukar få så stora portioner i Sverige. Mamman bara "Känn inte att du behöver äta allt, vi kan ta med det hem så kan du ha det till lunch imorgon" . Så jaa, doggybag blev det. JAG ÄR I USA!!

Idag var jag och pappan och handlade så frågade han mig vad jag tyckte om för mat. Så berättade jag att min favorit var kycklig och att jag älskar grönsaker och frukt. Sen när vi kom hem frågade mamman samma sak och jag svarade samma. Så sa hon att Helene hade sagt det till henne också när dem pratade att jag tyckte om det. Så sa mamman att dem alltid hade jordgubbar och äpple hemma. (MUMS JORDGUBBAR) och ofta vindruvor, bananer och annat med. Och alltid sallad till maten.
Sen när vi var ute och åt idag så tog jag ju en sallad, och till förrätt så fick vi in nachochips men jag ville inte ha. Så mamman bara "dont you eat anything that isnt good for you?" haha! Mamman frågade mig om jag inte kunde säga något dåligt om mig själv. Tänkte en stund och sen så sa jag "känslig". Jag har nog väldigt höga tankar om mig själv eftersom det var det "värsta" jag kunde komma på ;) 

Sorry för långa uppdateringar, hoppas ni orkar läsa. Kl är snart nio här, och 3 på natten hos er. Jag är skit trött så jag ska snart gå och lägga mig.

Kommentarer
Postat av: mamma

Äääääääääälskar lång uppdateringar, vill veta allt;)

Var "känslig" det värsta du kunde komma på...hahaha

2010-10-24 @ 09:53:54
Postat av: Theres

Känslig.,. Jaja du är för rolig. Kramis :)

2010-10-24 @ 11:00:33
Postat av: sofie

Känslig.. HAHA du kunde sagt morgonsur om någon väcker dig på ett jobbigt sätt ;) Liiiite bättre iallafall <3

2010-10-24 @ 11:19:04
URL: http://sofieliden.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0