I love you

Ikväll har det varit ganska stessat i huset. Min värdmamma skulle ut och äta, jag skulle på aupair möte, 16åringen hade 2 kompisar här, 14åringen hade 1, 4åringen hade 1. Fullt hus alltså! Och vi bakade tårta till imorgon, och hemmagjod pizza till middag. Min värdmamma var inte lite stressad!

Vid halv 8 kom ett gäng tjejer från min au pair grupp och hämtade mig för att åka till au pair mötet. Denna gången var det skridskor. Kul att träffa lite nya männsikor. Blev att jag mest var med dem som hämtade mig. Det var en tjej från finland, en tjej från venezuela, en från mexico och en från panama. Efter mötet åkte vi till ett hamburgarställe och satt där och snacka en stund.

Nu ska jag hoppa i sängen! Imorgon kommer familjens första au pair hit och hälsar på. Barnen har inte en blekaste aning om att hon är i landet så det ska bli kul o se deras reaktioner imorgon när dem ser henne :) Hon fyller år i dagarna också så därav tårtan till imorgon!

 FÖRRESTEN, så pratade jag och mina värdföräldrar om tårtor igår. Så sa jag att jag inte gillade tårtor så speciellt mycket. Så sa min värdmamma: Inte jag heller. Men min favorit "tårta" är morotskaka! Snacka om att jag passar in här. Alla som känner mig vet att jag inte är så jätteglad vid kakor och tårtor, men är det något jag kan äta så är det morotskaka!!




Idag sa min lilltjej "I love you" till mig. 5 dagar tog det!


Kommentarer
Postat av: Lollo

alla älskar dig louise! fan vad skönt detä r att höra hur bra du har det ;_;

2011-03-12 @ 06:47:33
URL: http://lollohellobaby.blogspot.com/
Postat av: mamma

Så skönt att du hamnat rätt <3

2011-03-12 @ 09:28:23
Postat av: Pappa

Vi är så glada att du verkar hamnat i "din" familj.

2011-03-12 @ 15:12:11
Postat av: Pappa

Vi är så glada att du har hittat "din" familj.

2011-03-12 @ 15:56:57
Postat av: sofie

instämmer med alla ovanstående kommentarer :D

2011-03-14 @ 01:58:51
URL: http://sofieliden.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0