jaha.

Enligt kontraktet så är jag bara tillåten att jobba max 10 timmar per dag. Eftersom min värdflicka var sjuk idag så skulle jag jobba någon timme extra. Vilket jag tycker är självklart, eller iallfall självklart att jag ställer upp på det. I vanliga fall skulle föräldrarna kommit hem vid 6 så då hade jag bara jobbat 1 timme för mycket. Men idag ville dem iväg och handla julklappar till barnen. Jag vet hur svårt det var för dem att hitta en tid som passade båda för jag var med när dem diskuterade så jag tänkte att det är klart jag ställer upp att jobba några timmar extra idag. Det är ju jul om drygt en vecka och barnen måste ju få sina julklappar!

Jag jobbade 6 timmar för mycket, hade en väldigt lång dag alltså, och jag stannade uppe och väntade på att dem skulle komma hem, och dem visste om allt detta. Och jag tyckte jag var snäll som ställde upp på detta för att dem skulle kunna åka och handla julklapparna. När dem kom hem frågade jag dem om dem hade hittat mycket. Vet ni vad dem svarade? Att dem hade gått ut och ätit och kollat på bio istället.

Kommentarer
Postat av: Katrin

Vilka jävla värdföräldrar du har!! 6 timmar är jättemycket att jobba för mycket!

Du måste prata med din LCC om detta!

2010-12-16 @ 05:05:53
Postat av: mamma

Håller med Katrin, de utnyttjar dig och det är inte okej <3

2010-12-16 @ 09:36:50
Postat av: sofie

håller med båda ovanstående talare!

2010-12-16 @ 10:24:57
URL: http://sofieliden.devote.se
Postat av: Aupair mamma Helen

Håller med samtliga ovanstående talare. Vet att det är inte lätt för er som jobbar som aupair, ni bor o jobbar på samma ställe, både positivt o negativt. Men om du nu är snäll o ställer upp så gör man inte så. Men va bra då jobbar du 6 tim mindre en annan dag i denna veckan. Kämpa på du har ett hjärta av Guld iallafall..... Kram pådig

2010-12-16 @ 13:00:32
Postat av: Lollo ♥

DU SKÄMTAR?

2010-12-16 @ 15:51:16
URL: http://lollohellobaby.blogspot.com/
Postat av: Anna

Det är inte okej! Du kan be om ersättning för övertiden!

2010-12-17 @ 18:14:31
Postat av: petra

men sällan?! så gör man ju inte.

2010-12-20 @ 18:41:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0