Julafton

Igår hade jag nog sämsta dagen sen jag kom hit. Barnen betedde sig så illa mot varandra och mot mig att det knappt än sant. Vilket betyder att vi ska ha möte idag, jag föräldrarna och barnen. Så kommer alltså min jul se ut. Sämsta ever. 

När jag slutat igår åkte jag iallfall till Ronja och blev på lite bättre humör. Åt god kyckling med ris och sallad. Jätte mumsigt! Sen kollade vi på världens kanske lamaste film, tills värdmamman somnade, värdpappan gick därifrån, jag precis höll på att slumra till och Ronja var uttråkad. 

Nu är klockan 3 där hemma och familj & släkt sitter och kollar på Kalle därhemma i min lilla varma lägenhet. Jag hade också viljat vara där. Känner inte ett dugg för att fira jul med denna familjen och det är faktiskt nästan så att jag ångrar att jag inte åkte hem. Det är inte den lättaste tiden att ha det svårt..

Inatt drömde jag förresten att Sofie Liden var här! Synd att det inte vara sant. 

GOD JUL på er där hemma. Hoppas ni får en mysigare jul än jag.

Kommentarer
Postat av: mamma

Jobbigt :(

2010-12-25 @ 09:17:32
Postat av: Tinde

det är galet hur illa många au pairer blir behandlade av barnen ibland. de kan vara så otroligt oförskämda och elaka. men barn är barn och jag brukar bara bita ihop och tänka att "det här är inte mitt liv eller mina bortskämda barn, och jag skulle aldrig låta mina barn behandla NÅGON människa på det här viset" du har din familj och folk som älskar dig hemma i sverige, fokusera på det när det är jobbigt istället! lycka till!

2010-12-29 @ 10:50:04
URL: http://tindes.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0