Boston

Igår var jag inne i Boston, helt själv. Är duktigt stolt över mig själv att jag klarade det så bra. Först fick jag leta upp gatan i Marblehead där närmaste busstoppet var. Sen åkte jag buss för att sedan byta till tåg. Dem höll på att bygga om det ena spåret (självklart) så de var avstängt en bit så då fick jag byta till buss igen. Sen hittade jag Faneuil Hall som min värdmamma tipsat om. Där fanns en hel del shopping. Hittade även till andra shopping gator i Boston och sen tog jag tåget till Copley för shopping där med. Tåget tillbaka igen, och massa byten mellan tåg och bussar hem. Tror inte ens jag kan räkna på mina båda händer hur många olika bussar och tåg jag var på igår. Och inte en enda gång irrade jag bort mig. Jag fick såklart fråga om vägen några gånger, men jaa, stolt är jag!

Alla här är så sjukt trevliga och hjälpsamma med. Jag ville köpa en Ipod touch och gick in till en affär för att se om dom hade den. Jag såg inte den så jag letade vidare i andra affärer. Sen efter 2 timmar kom jag tillbaka igen och han som jobbade bara "ooh hej du är tillbaka!!" Så frågade jag om dem hade det jag letade efter, vilket dem inte hade. Men han förklarde var Apple store låg, och vilka andra ställen man kunde få tag på en i. Han ritade upp en karta till mig och grejer. Frågade vart jag var ifrån och välkomnade mig hit.

När jag skulle köpa mat så frågade han som jobbade vart jag var ifrån. Så sa jag Sverige, han bara "You are a beautiful girl.. The drink is free"

När jag frågade en kvinna som stod vid extrabussarna och hjälpte till om vägen till Copley så släppte hon sitt arbet vid bussarna, följde mig ner till tågstationen, visade vart tåget skulle gå och gjorde så jag fick åka gratis. 

Kommentarer
Postat av: Lollo ♥

haha helsjukt. men ja, det är det jag älskar med med usa. alla snälla människor :D

2010-11-09 @ 05:15:27
URL: http://lollohellobaby.blogspot.com/
Postat av: mamma

Sa ju att det bara är att fråga :) Ta råd från en som kan det här med att köra/gå/åka vilse ;)

2010-11-09 @ 06:47:23
Postat av: Pappa

Påminner mej om när jag fick pengar av en tjej till p-avgiften för att jag inte ville betala mer än precis vad som behövdes. Det är bara att fråga så kommer man billigt undan ju.

2010-11-09 @ 15:58:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0