Embarrassing

När jag pratade med min matchning i förrgår i telefon så berättade jag om hur mycket jag tycker om att cykla. Sen lämnade vi det ämnet och jag frågade om bil, om jag kommer ha tillgång på det på fritiden och sånt. Så hade dem en utläggning om det. Sen sa pappan allvarligt:

Men jag tror att frågan som du egentligen verkligen vill ha svar på är: Har vi en extra cykel? OCH JA, det har vi!!

Hahah asså det tonläget och den rösten han hade när han sa det, det lät så himla kul! Var inte alls beredd på att han skulle lägga in det där efter seriöst samtal om bilen.

Igår mejlade jag lite med familjen också. Och det var jättemycket missförstånd ett tag som sagt (matchen var borta, dem trodde jag sagt nej och jag trodde dem sagt nej, medan båda var intresserade egentligen). Innan pappan fått reda på att "jag sagt nej" så skickade han ett litet gulligt mejl, han skrev tex "No other candidate Au Pair has ever asked us so many important and thoughtful questions. I’m impressed.  It’s a comfort to see you understand the situation in advance."

Sen direkt efter trodde han att jag redan sagt nej så skickade han nytt mejl "Well… that’s embarrassing..." Sen svarade värdmamman "Honey, lots of confusion here!" haha (alla kunde hela tiden se vad vi mejlade till varandra)

Gulligt tyckte jag också var att när båda föräldrarna trodde jag tackat nej så skickade båda varsett mejl och önskade mig lycka till. Tyder på att dem är vettiga människor kan ju jag tycka ..


Kommentarer
Postat av: sophie

Låter ju som en super mysig familj med lite humor;-) hoppas allt går som det ska nu<3

2010-11-11 @ 13:40:20
URL: http://violetsareblue.blogg.se/
Postat av: sophie

Låter ju som en super mysig familj med lite humor;-) hoppas allt går som det ska nu<3

2010-11-11 @ 13:40:21
URL: http://violetsareblue.blogg.se/
Postat av: Signe

Go for it! <3

2010-11-11 @ 14:22:26
Postat av: Pappa

Vi ändrar semesterplanerna nu o bokar om flygbiljetterna till nya adressen...

2010-11-11 @ 18:40:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0