Känd law professor!!

Nu kan jag lägga till en sak på min lista av saker som jag har gjort : Firat Thanksgiving i USA. Vi åkte först till Cambridge där vi åt lunch. Vi åt fisksoppa, bagels, kallrökt lax, ost och kex. Sen frågade mina värdbarns farfar om jag ville se Harvards Law school. För dem skulle bara åka och hämta en paj. Visst sa jag och tänkte att vi skulle åka och hämta paj på ett bageri och åka förbi skolan så han kunde peka ut typ. Så jag tog ju ingen kamera med mig eller något! 

Sen stannar vi utanför Harvad Law School som består av 5 stora byggnader och en del mindre. GÅR IN I SKOLAN, för han har nyckel och allt. Skolan är stängd på grund av Thanksgiving så jag gick en exklusiv guidad tur inne på Harvard!! SÅ sjukt häftigt. Farfarn jobbar tydligen som professor där... KÄND PROFESSOR ÖVER HELA USA. Fattar ni hur coolt? Inte bara firat Thanksgiving med honom, inte bara suttit och ätit bredvid honom, inte bara pratat om Sverige med honom (han har bott där ett tag) utan även varit inne på Harvad med honom! Woooooow. Det var min höjdpunkt av Thanksgiving!!

När vi kom hem igen så tog vi en promenad. På typ 1 timme och 45 minuter, var väldigt skönt. Sen hade vi själva Thanksgiving dinnern med kalkonen och allt!

Kommentarer
Postat av: mamma

Coolt :)

2010-11-26 @ 08:07:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0