engelska

Kom på en sak jag ville säga! Det har hänt så mycket den senaste veckan så jag glömmer ju bort vad jag ska skriva. Så ni får stå ut med mycket/långa inlägg och sånt nu!

På skolan satt vi och diskuterade lite tv och film med grabbarna. I tyskland dubbar man ju allt och hör inte engelskan utan tyska istället. Vilket vi tycker är skit wierd. Och dom tyckte det var skit wierd att vi inte gör så. Sen sa dom till oss att det antagligen var därför vi hade så bra engelska. Tyskarna pratar verkligen tysk engelska och så har dom problem med "th -ljudet". Många säger sink istället för think.

Igår när värdpappan hämtade mig och vi pratat en stund så frågade han var jag pratade engelska hemma, var jag använde den. Så sa jag typ att jag inte pratar engelska hemma. Han bara okej, men läser ni det i skolan eller? Så sa jag att vi började med det tidigt. Han bara, okej bara undrade, för din engelska är väldigt bra!

Och idag frågade mamman samma sak. Hon sa också att helene hade bra engelska med. Så vi svenskar är nog ganska bra på det fakitskt!

Kommentarer
Postat av: pappa

Vänta tills dem har hört mej spika englisk.....

2010-10-24 @ 05:04:14
Postat av: mamma

Jo, vi blir ju passivt matade med engelskan hela tiden. En stor fördel tycker jag. Kramizz

2010-10-24 @ 09:55:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0