Stockholm

Igår gick jag upp vid 5, tog tåget från Uppsala till Stockholm 6 och träffade Ronja 7. Jag och Ronja åker tillsammans från Kastrup och ska bo ca 1 timme från varandra i USA. Efter vi ätit irrade vi runt en stund när vi letade efter bussen till ambassaderna. Efter att ha frågat typ 5 personer så hittade vi. När vi kom dit var där i princip ingen kö så vi kom in väldigt snabbt. Träffade Katrin som också åker den 18e från Kastrup och Anna som åker från Arlanda. När vi kom in så kom jag på att jag glömt några papper i väskan. (Man gick föst igenom säkerhetskontroll och lämnade sina grejer och sen gick man in i ett annat hus). MEN det var faktiskt inte mitt fel, för jag hade frågat 2 ggr om dem papperna vakten sa jag skulle ta upp verkligen var allt jag skulle ha. Sen såg jag Ronjas papper och var helt säker på att dem var jag tvugna att ha. Så jag tvinga med mig Ronja att gå tillbaka, ställa mig som ett fån utanför säkerhetskontrollen och vinka ut vakten.. Fick mina papper och kunde lugna ner neverna lite..

Ambassad mötet var verkligen inget att oroa sig för. Fick gå till ett litet bås där hon frågade lite frågor, typ vart jag skulle bo och vad jag skulle ta hand om för barn. Tog fingeravtryck och sen var det klart!

När vi var klara gick jag Ronja och Anna på stan en stund och sen kom Sofie och åt lunch med oss. Sen gick vi lite till och vid 6 tog jag och Ronja tåget hem igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0