Veckan på skolan i New York

Jag hoppas att ni är redo för en låång uppdatering nu. Har inte orkat och hunnit uppdatera i veckan så jag tänkte ta allt nu på en gång. Jag hoppas ni orkar läsa!

Måndag: Gick upp tidigt för att sätta mig i bilen till Kastrup. Där träffade jag Ronja, Mathilda och Katrin. Sjukt härligt resgäng och vi hade jätteroligt tillsammans. Efter incheckning var det ett jobbigt och tårfyllt hejdå med familjen. Vi åkte sen från köpenhamn till münchen där vi slog ihäl 5 timmar med mycket skratt, övertrötta som vi var. Vidare tog vi planet till New York där vi träffade gänget från Arlanda. Vi fick sitta allihop tillsammans vilket var skönt. Kollade på filmer. Jag Ronja Mathilda och Katrin satt på en rad och synkade så vi satte på samma film på alla skärmana samtidigt så vi kunde kolla tillsammans och kommentera. Sen somnade jag efter en halvtimme och Ronja tyckte den var tråkig och stängde av.. haha. Väl framme, efter 9 timmar på det planet, så landade vi och fick scanna väskorna och sen gå igenom pass och visa kontroll och sen var vi inne. Framme på skolan en bussresa senare och väl där hade vi välkomsmöte sen somnade vi.

Tisdag: Skola. Som var tråkig och inte alls givande. Det var på den nivån att vi lärde oss att det är viktigt att tvätta händerna. Sjukt. Kändes som en dumförklaring dag in och dag ut för det var sånna simpla självklara grejer dem sa hela tiden. och tror amerikanerna verkligen att vi är så dumma i huvudet fattar jag itne varför dem vill ha oss som au pairer. På kvällen va det singalong. Alla länder skulle sjunga en barnlåt från sitt hemland. Vi sjöng Prästens lilla kråka. Verkade väldigt uppskattad av resen av länderna. Vi var bäst. Fram tills att (jag hatar att säga det, men) tyskland gick upp på scen. De var grymma, för dem hade en kille som spelade sjukt bra piano. Fuskigt!!

Onsdag: Skola igen. På kvällen var det en polis där som pratade lite om regler och sånt. Han var sjukt rolig.Så sa han ngt i början som jag och Ronja (spec Ronja) tyckte var skit kul. Alla andra också för den delen. Så alla skrattade. Sen blev det knäpptyst och då lägger Ronja väldens asgarv. Så alla kollar bak på oss och vi skrattar ännu mer. Och alla skrattar åt Ronja. Sjukt roligt var det. På kvällen hittade vi några tyska kompisar. Dem var så sjukt roliga. Chris, Tom och Fabian. Jag sa dagen innan till Ronja att "imorgon ska jag lägga mig kl 8" hon bara "vi slutar halv 9" , jag bara "jaha, nio då." och ronja "jag ska vara i säng senast 10" . yeah right. typ 1, var vi i säng. Chris gick i vår klass (han heter christiano men läraren tyckte han skulle heta chris), och han bor nära mig och Ronja. Så vi har bestämt att vi ska ses snart igen. Ska kolla på alla sporter som finns att kolla på i Boston under det här året :) Vi lärde han mycket svenska, och han lärde sig sjukt bra faktiskt! Skit ball är han. Synd dem andra två killarna ska vara långt borta, för dem var med roliga. Speciellt killen vi kallar "angry german". Han ser alltid arg ut fast han inte är det och lägger alltid roliga kommentarer. Och han är en kopia av tvillingarna i desperet housewives. I klassen fick vi lära oss att man inte ska skaka bebisar (ofta man gör det, fick lära oss också att inte hålla bebisar i fötterna och kasta dem....asså... hallå?!), så vi skojade rätt mkt om det. "never shake a baby" vi såg typ en film i en halvtimme om det.. Lärde oss att bebisen kunde dö eller få skador, typ bli blind. Så såå fort vi sa att han såg arg ut så sa han att det var för att hans mamma skakade honom när han var liten så han kan inte le. haha låter kanske tråkigt, men det var sjukt roligt!

Torsdag: Hade skola fram tills lunch och sen åkte vi till NYC på tour guide. Var bla uppe på top of the rock, vilket var helt amazing. Ska definitivt upp där igen någon gång. Var hemma ganska sent och då hängde vi med tyskarna igen.

Fredag: Hade hejdåmöte och sen "checkade vi ut". Tog bussen kl 9 och var framme vid halv 3. Vi var tidiga så vi fick vänta en stund. ca 20 minuter senare kom min värdpappa och hämtade mig och så åkte vi "hem". Tog ca en timme. När vi kom hem fick jag träffa barnen och värdmamman. Lekte med barnen en stund, fick välkomspresen och teckning. Nu är jag jättetrött så ska sova. Äldsta tjejen ville att jag skulle följa med på hennes fotbollsmatch imorgon. Föräldrarna sa att jag fick ta en sovmorgon istället om jag ville. Men man kan ju inte säga nej!! Så imorgon ska jag upp vid typ 7 igen.. Godnatt
Mer bilder kommer en annan dag.

Kommentarer
Postat av: mamma

Kul att läsa:) Hoppas du orkade matchen och att det gick bra för laget. Vi får höras sen Puss

2010-10-23 @ 08:38:10
Postat av: Theres

Roligt att höra(läsa..) att det verkar bra over there! Ska med spänning följa dig här på bloggen. E o I hälsar så gott! Kramis

2010-10-23 @ 09:06:08
Postat av: Kajsa

Hej Louise, nu har jag också hittat in till din blogg. Lycka till med allt och ta vara på tiden där. Kram

2010-10-23 @ 09:22:10
URL: http://lararmamman.blogg.se/
Postat av: sofie

ÅÅHH, äntligen en givande uppdatering :D FYFAAAAAN vad jag längtar nu!! helt crazy

2010-10-23 @ 10:06:16
URL: http://sofieliden.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0