New Jersey

Tänkte att jag skulle berätta lite mer om dagarna i New Jersey. Nu när jag ändå bara ligger hemma och har tråkigt. Vid ca halv 2 var jag inne i New York City. Bussen släppte av i Chinatown, där det öste ner och där stod min nya värdmamma och väntade på mig. Hon gav mig en kram och en puss på kinden när vi träffades. Vi började prata direkt om allt och ingenting medans vi gick till en tunnelbanstation som tog oss till Penn Station där tåget till New Jersey gick från. Vi åt lunch på stationen innan tåget gick. En halvtimme senare var vi framme i Millburn och min nya värdpappa hämtade oss på stationen. Vi åkte runt i området och han visade mig allt. Sen åkte vi hem och jag fick en rundtur i huset och bara liten stund efter kom deras gamla au pair från Thailand och hälsade på. 

Barnen var först inte hemma men dem droppade in en efter en så jag pratade lite med alla. Sen började vi med mat, lagade thailändskt. Jag, värdpappan och värdmamman gick i från en lite stund och pratade och sen lekte jag lite med 4 åringen. Sen skulle familjen tydligen ha gäster, vilket jag inte hade en aning om. Visste bara att deras gamla au pair skulle komma. Men nejdå, 14 STYCKEN var vi!! Lite chockad blev jag, men det gick bra. 

Efter alla gäster hade gått så gick båda tjejerna och la sig. Jag, föräldrarna och sonen satt uppe ett bra tag och pratade om allt från world trade center till filmer. När klockan var halv 1 var alla galet trötta och gick och la sig.

Morgonen därpå ville föräldrarna prata med mig enskilt igen. Dem sa att dem bestämt sig för att dem ville att jag skulle komma och bli deras au pair och jag sa att jag också ville det. Alla barnen vaknade och vi åt frukost alla tillsammans. Vi åt bagels och värdmamman berättade om att jag skulle komma och bo med dem. Reaktionen blev bra, "YEEEY" och high-fives. Någon timme senare skjutsade värdpappan mig in till New York igen och jag tog bussen hem.

Kommentarer
Postat av: Sofie

jag är så himla glad för din skull ! :) är så glad att du får stanna i 8 månader till, 8 månader som du kommer hitta på en massa skojj på ! och även om du kommer sakna oss här uppe väääldig mkt (vi kommer sakna dej iaf) så kommer du hitta nya braa vänner :)

Men vi här runt boston kommer alltid vara bäst, right alan ;) haha

2011-03-01 @ 03:52:13
URL: http://benemeritus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0