Livin on a prayer

Denna helgen har varit kanon. Märta har varit själv hemma i sitt gigantiska hus med hennes äldsta värdbarn. Så vi har hängt där hela helgen. Han är bara ett år yngre än mig förresten, så hon tar ju inte precis hand om honom direkt.. Det enda jag har varit hemma i helgen var natten mellan fre - lör och det har varit skönt. I lördags kom Märta och hämtade mig vid 10 och så åkte vi till soptippen. Sen hem till henne och var där tills vid 12 då Ronja kom och hämtade oss. Sen körde vi till Lexington för att hämta Mikaela och vår nya tyska kompis Carrie. Efter x antal felköringar så kom vi fram till tunnelbanan och tog oss in till Boston. Gick runt på shoppinggatan Newbury street. Efter Nicks brottningsmatch (Märtas värdbarn) så kom han också in till Boston coh gick runt med oss. Märta försökte guida honom till H&M, vilket inte gick sådär jättebra. Men till sist hittade han oss. Precis när vi gick där ifrån. Hahah.. 

Vi kollade bla in det nya forever21 som öppnat där. 4 våningar och smockat med folk och kläder kan jag ju säga. Hittade ingenting faktiskt. Men köpte ett par fina skor från H&M iallfall.. Vid 8 var vi alla hemma hos Märta igen och även Cecilia kom dit. Då käkade vi tacos och fortsatta flumma runt. Nick måste tro att vi är helt dumma i huvudet. Fast å andra sidan umgicks han med oss självmant en hel helg så.. han gillade nog oss ändå! Iallfall, så bestämde vi oss för att dra på fest inne i Boston och efter lite sten,sax,påse så bestämdes det att Märta fick offra sig på att köra. 

När vi var på Märtas rum och gjorde oss iordning så kom Nick upp. Så tog han på sig en av Märtas tunika/klänning, fy som vi skrattade åt honom! Tog bild på det men jag är inte säker på att jag får lägga upp den så jag struntar nog i det. Men vi hade sjukt roligt åt den bilden hela kvällen, "leker med värdbarnet" jag och Ronja skrattade tills vi storknade. Nick följde iallfall med oss in till Boston och när vi stod ute och pratade med några av aupair kompisarna från au pair skolan så hade vi roligt åt Nick igen. "Märta är barnvakt ikväll så Nick var tvungen att följa med". Hahaha asså, ni kan nog tänka er hur mycket skämt om detta vi kom på. Nick har typ varit vårt mobboffer denna helgen. Och jag kan inte riktigt förklara hur mycket jag skrattat och hur roligt vi haft. 

Men vi kom iallfall aldrig in på festen för det var för mycket folk där så vi åkte hem igen. När vi väl var hemma så tyckte Ronja det var en bra ide att göra pannkakor kl 2 på natten. Medan hon gjorde det så gick brandalarmet också, och det gick inte att stängas av så vi fick öppna alla fönster och vänta tills det stängdes av av sig själv. 

Efter det så började vi kolla på film, men alla utom jag, Ronja och Nick somnade så vi bestämde oss för att gå och lägga oss istället. Så vi gick upp på Märtas rum och fixade oss lite sängar. Jag och Ronja låg och mös på golvet, Cecilia, som är längst av oss alla, låg i världens minsta soffa. Haha. Men vad gör man inte för en riktig sleepover :) 

Idag vaknade vi vid halv 12 och åt monster frukost. Sen körde vi till Burlington och gick på bio. Vi såg The Dilemma som var väldigt rolig. Sen åt vi middag på Cheesecake factory och vid 7 så var vi tillbaka i Lincoln igen och Ronja körde hem mig. 






Måste bara berätta en sak till. Nick är grym på piano och brukar spela. Då ställer sig deras söta lilla hund bredvid och ylar (sjunger) hahahah det är så sjukt kul!

Kommentarer
Postat av: Lollo

detta är sådana kvällar jag saknar här borta D:

2011-01-18 @ 02:56:36
URL: http://lollohellobaby.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0