oh that japanese guy...

Hade en riktigt riktigt bra dag med Märta igår. Vi skrattade hela dagen och den var jättekul att träffa henne. Saknar mitt Boston-umgänge så sjuky mycket, dem gjorde det verkligen värt att vara här. Hade alltid så roligt med dem. Det är det bästa med att jag åkte hit, att jag hittade några guldklimpar jag nu kallar mina vänner.

Iallfall, vi träffades vi trappen på times square efter lite förseningar (erhm, Märta tog tunnelbanan åt fel håll... :D). Satt där och snackade på om allt en bra stund och sen gick vi runt i lite affärer runt omkring. Gick till subway och köpte lunch och satte oss i solen och åt. Då kom det fram en snubbe till oss och undra om vi ville kolla på en gratis kortfilm. Sure sa vi. Det var om en typ psykologibok. Efter försökte dem såklart sälja boken till oss. Vi satt utanför och snackade svenska. Så går det förbi en äldre herre och stannar upp och frågar "vilket land är ni ifrån?" Jag tror jag satt helt förvirrad i typ en minut. Sa han det på svenska? Hörde jag fel? Ska jag svara på engelska eller svenska? Tillslut sa jag "Sverige", han bara jaa jag med! Så frågade han om vi var från stockholm, Jag bara nej jag är från Skåne, Sofie sa att hon var från Göteborg. O så visade det sig att han var från Stockholm, men hade flyttat till Malmö, och nu hade han en stuga utanför Göteborg och bodde även i NYC. Snacka om lyx va ;)

Vi sa att vi var fattiga au pairer som inte hade råd att köpa boken. Så sa dem att om vi ville kunde vi göra ett gratis personlighetstest. Kul tänkte vi, så vi följde med och gjorde de. 200 FRÅGOR. Tog typ en halvtimme haha. Innan vi började så snackade vi lite med tjejen som fixade det till oss. Så började vi prata om att olika ord och uttryck inte går att översätta till vissa språk. Så kom vi in på filmen The Hangover, och att i frankrike har dem tydligen inget ord för baksmälla så dem har döpt den till The Crazy Trip

Sofie: But who would wanna see a movie called the crazy trip?
Amerikan: But it is a crazy trip though..
Sofie: yeah thats true.
Amerikan: And it has that really cute actor..!
Sofie: Yeah I know........................... Oh that japanese guy.
Louise: HAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHA

Okej, skämt går inte alltid att upprepa. Men fy va kul det var. Vi vek oss dubbla och skrattade i typ en halvtimme. Stackars snubben mittemot satt och gjorde IQtest..... hahah



Vi trodde att personlighetstestet skulle vara typ sånt man gjorde i skolan ibland, tog typ 5 minuter och sen får man svar typ "du är utåtriktad". Ack så fel. Vi blev indragna på varsett kontor och fick en lååååååååång utläggning om våra styrkor och svagheter. Sen försökte han i 10 minuter sälja en DVD till mig som ska "hjälpa mig i livet, och jag kommer aldrig vara densamma igen". Tänk så vill jag inte förändras? höhöhö..

Sen gick vi runt lite till i NYC och då såg vi charlotte perrelli inne i en leksaksaffär.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0