Its getting hot

Idag har vi haft det hett här i New Jersey, ca 37-38 grader. Men det var en väldigt skön varme faktiskt, var inte så himla fuktigt som det brukar vara. Jag har hellre 38 grader med nån vindpust då o då och inte så hög fuktighet än 25 grader med hög fuktighet. Det känns ju som luften är jättetung och man går in en vägg av värme som bara står stilla. Men som sagt, idag var det gött.

Imorgon ska det tydligen bli värmare. Dem ska stänga ner skolan halva dan. Varför vet jag inte. Eller jo, det ska vara för varmt. Har dem ingen ac i skolan då? Jodå det har dem. Så varför stänga ner? Ja det undrar jag med. Lika "farligt" att vara hemma med ac som i skolan med ac? Fattar mig inte på amerikanare ibland. Överkänsliga! Stänger man inte skolan för att det är för mycket snö så är det för varmt. Lillan ska gå i skolan 1 och en halv timme istället för 2 och en halv timme. Kunde lika bra gått en timme till som vanligt?

Idag lekte vi iallfall i parken på förmiddagen, åt lunch, gick till skolan. Sen gick jag en lång promenad och när jag kom tillbaka åt jag lunch. Hämtade upp lillan och hennes kompis som nu leker här hemma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0