Silverbay

Hade en väldigt rolig helg uppe i upstate new york där jag tog mina första 3 credits! Kom upp på fredagskvällen, fick nyckel till hotellrummet, åt lite och skrev upp mig på dem klasserna jag ville ta. Sen var det dags för alla att samlas och personalen hälsade och välkomna och gick genom lite grejer. Efter det kollade vi på film (Eurotrip) och sen var det läggdags.

lördagen var det först frukost och sen började första klassen klockan 9. Då hade jag valt american social life. Vi satt i en stor ring och disskuterade hur vårt sociala liv här skiljer sig från det man har hemma. Kul att typ alla upplever det på samma sätt! (Mycket bättre hemma) Andra klassen jag hade var digital photagraphy vilket faktiskt var den mest lärorika jag var på. Lärde mig lite basgrejer och inställningar. Vi hade lunch och sen var det dags för tredje klassen för dagen vilket var manage your life, tips to help control your money and time. Läraren gav lite tips och sen spelade vi monopol.. Sen hade vi några timmars rast då vi satt ute och snackade och solade. Var ganska så gött! Vi var precis vid Lake George också, så det var jättefint där. Vi åt middag och sen hade vi fjärde och sista klassen för dagen. Där hade jag valt unique family games och där lekte vi bara.

På kvällen hade vi spontaneous melodrama där en av lärarna läste ett manus och sen fick några au pairer agera skådespelare och vara olika roller. VAR SÅ SJUKT ROLIGT!! Efter det bjöds det på glass för att sedan kolla på en liten show några lärare hade. Sen var det disco med DJ-BOB och alla dansade ett par timmar. Hade skitroligt!!

söndagen var det frukost och sen drog klasserna igång igen. Den första jag hade var social media där vi gick genom lite om facebook, skype och twitter och sånt. Sen kollade vi på massa roliga youtube klipp och skrattade. Liten rast och sen var det dags för sista klassen. What does it mean to be an au pair, what are you going to do in the future, där vi iprincip bara disskuterade lite om vad vi gör, vad vi lärt oss och om framtidsmål. Sen var det lunch och efter det sa vi hejdå.



Så som ni märker, antagligen det enklaste, slappaste och ROLIGASTE sättet att ta credits på. Verkligen värt det!!

Kommentarer
Postat av: Lollo

jag vill fan göra den.... låter mycket roligare än long island... för det verkar typ svårt om man lyssnar på sandra, HAHA

2011-06-21 @ 17:29:18
URL: http://lollohellobaby.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0