Andra helgen mamma var här

Tillbaka till när mamma var här! Tisdag - fredag jobbade jag. Men det var väldigt slappt, mamma var mer intressant än jag, så det var mest hon som fick leka. Annars så var vi i parken, vi var i djuraffären och kollade på djur, åt glass, gick på promenad, hade playdates, och bara tog det lugnt. Jag och mamma gick på bio en kväll också, vi såg The hangover 2! Var rolig, men inget slår 1an så klart..

På lördagen gick vi upp mycket tidigt för att ta färjan ut till Ellis Island och Liberty Island. Vi åkte först till Ellis, vilket var en stor immigration ö förr. Där gick vi på museeum. Sen åkte vi vidare till Liberty Island för att kolla på Frihetsgudinnan. Coolt att ha varit där! (ska dit om några veckor igen!!) Sen åkte vi in till Manhattan, åt lite lunch och sedan åkte vi hem. Var jätte trötta (speciellt jag... somnade på både båten och på tåget), och när vi kom hem sov vi middag en stund. Sen var det dags att göra sig iorgning, för det var min värdmammas födelsedag! Vi hjälpte till med tårta och mat. Gäster kom och senare åkte vi till en lokal pub där min värdmammas kompis band spelade.




































Söndagen var vår sista dag inne i NYC. Vi åkte in med min värdfamilj som skulle på en science festival. Vi gick där lite med dem, men tyckte det var tråkigt, så vi tog oss vidare uppåt i staden. Shoppade lite och sen hamnade vi på Times Sq där vi träffade mina söta Boston kompisar Cecilia och Ronja. Snackade med dem ett tag och sen gick vi 4 och åt lunch/middag. Efter maten var det dags för dem att åka hem och jag och mamma passade på att shoppa lite till innan vi också tog oss hemmåt.









Måndagen gick i ett svep och helt plötsigt så var mamma tillbaka i Sverige igen :(


Kommentarer
Postat av: mamma

miss you<3

2011-06-10 @ 22:24:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0