Första dagarna med mamma

Mamma kom hit en torsdag. Jag och min värdmamma åkte vid halv 1 för att hämta mamma på Newark flygplats. Vi letade och letade men hittade inte henne, jag ringde och ringde men fick inget svar. Till slut fick vi tag på henne, pass kontroll och allt sånt hade tagit lite längre tid än min värdmamma trott. Till slut kom mamma ut och det blev en kram och några tårar. Vi åkte hem igen och mamma hälsade på min värdpappa, fick en rundtur i huset och sen åt vi lunch. Vi var klara lagom till att gå och hämta lillan i skolan, sen gick vi till parken och lekte en stund. När vi kom hem var mamma väldigt trött efter resan så hon fick sova en stund och sen blev det middag.

På fredagen åkte jag, lillan och mamma till ett zoo som ligger nära. Vi kollade på alla djuren och fottade en massa, alla tre. Vi gick och la oss tidigt för att vi skulle orka med att turista hela helgen.



















På lördagen åkte vi in till NYC. Vi tog oss ner downtown till ground zero där vi också hittade ett litet 9/11 memorial. Vi tog sen tunnelbanan upp mot times square där vi köpte biljetter till musikalen Mamma Mia. (SOM VAR JÄTTEBRA!!)








































På söndagen började vi dagen med att åka upp i Empire state building. Det var lite molnigt och dimmigt men det var underbar utsikt ändå! Sen gick vi 5th avenue och gick förbi alla fancy affärer för att sedan gå till Central Park. Där åt vi lunch (åt hamburgare - mamma var väldigt besviken haha). Sen gick vi en bra bit i parken för att sedan ta oss vidare neråt midtown för lite shopping!




















































På måndagen var jag ledig, så det blev en dag i city igen. Vi åkte först downtown för att ta färjan ut till Staten island. Där gick vi runt lite och kollade, där fanns en 11 september minnesplats som vi kollade på. Sen åkte vi tillbaka till Manhattan och gick runder lite downtown. Vi gick Wall street, sen tog vi oss till Brooklyn bridge. Efter det gick genom Chinatown, sen gick vi till Soho och Little Italy. Soho var mysigt!



































































Uppdatering om resten av dagarna kommer senare =)


Kommentarer
Postat av: mamma

New York public library hahahaha

2011-06-09 @ 14:37:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0