M 21 mar

Idag var det dags för lite svensk afton! Mamma skickade grillkrydda till mig härromdan och den användes flitigt i köttbullar och sås. Det var så roligt när jag lagade maten idag. 17 åringen var i köket med mig och assisterade lite. Så börjar jag göra såsen, han tittar väldigt frågade på mig och undrar vad det ska bli för något. "Gissa" sa jag. Och visst gissade han! Önskar jag kunde komma ihåg allt han gissade för vissa saker var så roliga och dumma så jag höll på att skratta ihjäl mig. Han kunde verkligen inte komma på var det var först. Efter ett tag så såg man på honom att han kommit på vad det var, och hur självklart det var vad jag gjorde, och hur dum han kände sig pga alla andra gissningar. Han kollade på mig, skämdes lite och log "sås?". Hahah så himla kul var det!!

Familjen gillade mina köttbullar, sås och potatis iallfall. Speciellt barnen. För att citera 14 åringen om såsen "himlen i en skål". Efteråt sa min värdmamma att en av deras gamla thailändska au pair brukade laga jättegod mat och efter ett halvår så kom hon på att det kanske var dags att lära sig laga thailändskt av henne.  Precis när hon sagt det kom hon på att jag inte kommer vara här ett år "MEN DU LÄMNAR JU OSS REDAN OM ETT HALVÅR..Du måste lära mig laga svensk mat NU!"


Måste säga att jag är så himla glad över att vara i denna familjen. Har jätte roligt här, och jag skrattar med dem varje dag.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Blir så himla glad när jag läser detta vännen ! Jag är så glad att du äntligen har hittat familjen med F. Sees snart ♥

2011-03-22 @ 04:03:37
URL: http://benemeritus.blogg.se/
Postat av: mamma

Underbart

2011-03-22 @ 08:00:52
Postat av: Sofies mamma (Ami)

Hej vännen

Jag följer din blogg, och är så himla glad att du äntligen har fått en bra familj.

Kram och puss over there.

2011-03-22 @ 09:02:53
Postat av: RonjisMoster :)

Jag är jätteglad över att du hamnat i rätt familj och att du trivs <3

2011-03-24 @ 00:23:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0