S 5 Mar

Sista jobbdagen i Boston är avklarad!! Nästan iallfall. Dem behövde mig nån timme imorgon med, och jag kunde ju såklart inte säga nej.

Idag var jag på IKEA med Mikaela och Märta, ikväll ska jag packa. Hela mitt rum ser ut som ett bombnedslag. Ska börja organisera lite nu. Pga begränsningen på bagaget som jag skrev om så ska jag dumpa lite grejer hos Ronja. Som jag får hämta/hon lämna nästa gång vi ses :) Typ massa skor som väger och sånt jag inte använder så mycket som mamma ändå ska ta hem när hon kommer!

Förresten så slog det mig innan, DET ÄR BARA TRE DAGAR TILLS SOFIE LIDEN OCH JAG ÄR I SAMMA LAND! TRE!! SJUKT JU! OCH SNART KOMMER EMMIE OCKSÅ!!!!!! WOOOOOOPP



Har haft en del hemlängtan denna veckan. Tror det är för att jag ska lämna denna tryggheten jag skapat här. Och hitta en ny. Igen. Nytt ställe, ny familj, nya kompisar. Igen. Kommer ta ett tag att komma in i det. Speciellt idag kändes allt hopplöst. Och ibland glömmer jag bort att jag faktiskt inte ska vara här föralltid. Jag tror jag inbilliar mig det ibland. Så tänker jag att, jag vill inte bo i USA, jag vill bo i Sverige. Jag vill inte bo med en annan familj, jag vill bo i min egen familj. Sen kommer jag på att det bara är för ett år. Ett år av mitt liv. Det är ju inte alls lång tid! Jag har snart varit här i 5 månader, det är bara 7 månader kvar. Sen är jag på svensk mark igen, med alla mina älskade. I lägenheten med mamma. I mitt eget rum. Åka hem till pappa och äta tacos och kramas med Celina. Cykla hem till morfar och äta kanebullar och dricka cola. Jag saknar mitt egna liv och jag längtar tills jag har det tillbaka igen, samtidigt som jag ska ta vara på tiden här. Jag har massor att se framemot. Små resor, störe resor, Sverige-besök. Nu kommer jag också bo närmare Ljungan, kan träffa henne jätteofta. Och Emmie kommer hit om en månad, och henne kommer jag bo ännu närmare. Ska försöka träffa Sofie i Chicago så ofta det finns möjlighet. Jag ska ändå få spendera min sommar en halvtimme utanför NYC, nära till Philadelphia. Mina Boston kompisar kommer hälsa på mig och jag kommer hälsa på dem. Jag ser verkligen framemot att lära känna min nya familj. Jag tror detta kommer bli bra ändå. Jag måste bara ge mig själv tid att komma in i allt igen. Sverige har jag resten av livet. Måste bara komma ihåg att peppa mig själv ibland. Men jag saknar er där hemma! Berätta för mig hur tråkigt och kallt Sverige är!

Kommentarer
Postat av: Lollo

you bet att vi kommer träffas ofta :D

2011-03-05 @ 07:58:22
URL: http://lollohellobaby.blogspot.com/
Postat av: mamma

Idag är det vår och helt underbart ;)))

Skojar bara:D saknar dig med <3 Ses snart. Puss

2011-03-05 @ 09:27:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0