Semester

Nu har jag lite att tänka på angående semester här i staterna. Man får två veckors semsetser när man jobbar som au pair. Jag har redan haft en (Vermont) så jag har bara en kvar. När ska jag ta den, och vad ska jag göra? Ska jag ta den i ett stäck, eller ska jag dela upp den?

Eller.. Ska jag göra som mina värdföräldrar vill att jag ska göra. OM jag tar semestern i slutet av året så får jag 2 veckors semester av dem ändå. Vilket betyder att jag har längre resemånad istället.

Jag vet inte hur jag ska göra. På ett sätt vill jag ta veckan under året, för det kan vara skönt med en veckas ledighet. Å andra sidan, så när jag tar veckan så vill jag ta den till något varmt ställe, exempelvis Florida. Men dit känner jag inte för att åka till mitt i sommaren, för då är det ändå skitvarmt här. Så då hade jag behövt åka väldigt snart, eller till hösten. Mars, april, maj och juni är i princip redan uppbokade så då kan jag inte åka iväg. Juli och augusti vill jag som sagt inte. Då är det september och oktober kvar. Och i mitten av oktober är mitt au pair år slut. Så alternativet verkar ju vara att ta en veckas semester i september. Eller två veckors i oktober och sluta tidigare. Eller så delar jag upp veckan och tar weekends under året.

Hmmm.. Vad säger ni? Vad är era åsikter? Jag behöver hjälp!!


Kommentarer
Postat av: malin

weeekeeennndds!!!

2011-03-07 @ 20:14:51
URL: http://wakoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0