we bought her here, but not as a slave

Har haft en väldigt bra kväll med min värdfamilj. När jag slutat jobbat så hjälpte jag till lite i köket och snackade med min värdmamma. Idag åt vi kycklingsoppa som var suuupergod! Och det blev massa över så jag och min värdmamma har bestämt att vi ska ha det till lunch imorgon. Efter maten åkte hela familjen till Target och handlade. När vi kom hem igen var klockan nästan 9 så lillan gick och la sig och det gjorde dem stora också ganska direkt.

Jag och mina värdföräldrar stannade uppe och kollade på två avsnitt av criminal minds. Sen kollade vi på lite nyheter efter. Så kom det upp bilder på 4 brottslingar som tydligen hade tagit hit någon olagligt som jobbade för dem eller något sånt. Alla dessa 4 tillhörde samma familj och såg ut som fan rent ut sagt. Går inte förklara. När dem visade bilderna så blev vi alla 3 tysta ett tag. För sånt skämtar man ju inte om. Tills min värdmamma tillslut kläckte "....någon mer än jag som tycker dem ser skyldiga ut?" Jag och min värdpappa höll med och sen skämtades det och skrattades det hejvilt åt dessa människor. Sen blir det ännu värre (roligare). Dem intervjuar en av personerna som säger:

- Ja vi tog hit henne här. Men inte som slav. På engelska, Yes we brought her here..... Men hennes engelska var dålig så istället för att säga brought så säger hon yes we BOUGHT (köpte) her here, but not as a slave. Min värdpappa bara "ooohhh dåligt ordval....!!" Asså.. Vi skrattade så vi höll på att kikna allihop. Ni skulle sett och hört det!


Kommentarer
Postat av: ronjis

hahahahahaha

2011-03-17 @ 05:21:14
URL: http://lifebyronjis.blogg.se/
Postat av: mamma

Förstår precis...hade oxå dött :D

2011-03-17 @ 07:23:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0