Harvard square

Idag åkte jag och Märta till Harvad square och gick runder. Vi gick i lite affärer och åt lunch och drack "kaffe" på Starbucks. Vi stannade inte så länge eftersom jag är genom förkyld och hade feber. Sen åkte vi hem och jag vilade en stund. 

Vid 6 kom Märta hit. Hon hade köpt med sig kyckling och ställde sig i vårt kök och lagade mat till henne och mig. Snäll kompis jag har va? Jag älskar hur man kan vara kompis med vissa människor så kort tid men ändå ställa upp för varandra så mycket.. Ronja och Märta är verkligen guldvärda för mig. Känns som jag känt dem hur länge som helst!

Jag blev lite piggare med hjälp av värktabletter och Märtas sällskap. Vi var båda ganska trötta och fjantade runt lite och skrattade åt våra sjukt dåliga skämt. Nästan pinsamt! Men vi hade kul några timmar. Sen skulle jag jobba så hon åkte hem. Efter hon åkt hem så kom min värdmamma och sa att jag inte behövde jobba ändå. För hon var trött och kände inte för att åka iväg på det dem skulle så hon stannade hemma ändå. Skönt för mig! Så jag har bara tagit det lugn och nu ska jag snart sova.

Hoppas på att febern är borta imorgon och rösten är tillbaka. Godnatt :)

Kommentarer
Postat av: mamma

Så skönt att du slapp jobba :)

2010-12-19 @ 13:33:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0