M 31 Jan

Idag har jag varit hos min LCC och pratat med henne i 1,5 timme, och nu känns allt mycket bättre. Anledningen till att jag åkte dig var egentligen för att jag missade ett au pair möte när jag var i Philadelphia. Mötet var om vintersäkerhet och var tydligen jätteviktigt. Hon sa att om man missade det så skulle man inte få sin deposition tillbaka, och det vill jag ju ha, så jag frågade om jag kunde följa med en annan grupp istället. Men hon sa att dem flesta redan gått, men att jag kunde komma över till henne så kunde hon gå genom det med mig.

Men vi pratade mest om situationen i min familj. Och mitt förtroende för henne är på topp nu. Känner verkligen att hon kommer hjälpa mig mycket om jag gör en rematch. Hon sa tom att hon skulle försöka göra så att jag kan få 3-4 veckor på mig istället.. Så jag hoppas på det :) Beror dock lite på hur min familj ser på det. Vi får se. Blir möte allihopa tillsammans i helgen eller nästa vecka iallfall. Ska försöka prata med min värdmamma om det idag dock. För jag är ganska säker på hur jag vill göra och min LCC tyckte jag skulle prata om det med familjen igen innan mötet.

De senaste veckorna har jag verkligen övervägt att stanna i familjen. De senaste veckorna har jag för första gången kännt sen jag kom hit att jag verkligen vill stanna här året ut. Jag har kommit över den värsta hemlängtan, jag har kommit över min jag-hatar-usa period. Jag saknar fortfarande min familj, mina vänner, mitt liv, och Sverige mycket. Men jag känner inte längre att jag behöver eller vill komma hem nu. Jag har snart varit här 4 månader, alltså en tredjedel, och det har gått jättefort. Då kommer dem andra 8 månaderna också gå snabbt. Jag har redan hunnit med att göra mycker här, men här är fortfarande mycket kvar jag vill göra.

Förresten så kommer Bon Jovi, Bryan Adams och Lady Gaga till Boston i mars. Så ni som känner mig fattar hur mycket jag verkligen vill stanna. Fattar ni hur många konserter jag kommer ha sett om jag stannar ett helt år? Det är det som peppar mig mest faktiskt. Imorgon blir det Linkin Park, på fredag förhoppningsvis Robyn.


Kommentarer
Postat av: Theres

Jag blir så glad när jag läser att det känns bättre !! Hoppas så för din skull att du ska känna att det är helt ok att stanna det här året som planerat. Du har en enorm kämpaglöd vännen. Du vet att vi tänker på dig här hemma och skickar varma kramar över till dig närhelst du känner för det!<3

2011-01-31 @ 18:41:18
Postat av: Emmie

men skjut mig . jag kommer innan mars så jag kan gå på GAGAGAGGAGAG ! :D:D:D:D

2011-02-01 @ 10:21:25
Postat av: mamma

Känns skönt <3

2011-02-01 @ 14:12:17
Postat av: Malin Lindgren

Jag tror att jag måste flytta till dig typ nu!

2011-02-01 @ 15:39:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0