Popppppppppppppiar

En av lillans bästa kompisar har en nanny som kom till USA som au pair men trivdes inte alls. Hon trivdes med jobbet, men inte med att bo hos en annan familj. Så hon slutade som au pair, men stannade i USA och blev nanny istället. Hon har alltså samma jobb som jag fast ett eget hem att bo på här. Hon skulle bara vara här 3 månader, men nu har hon varit här i 3 år. Iallfall, den verkar vara en trend att bli vän med den här nannyn för alla av lillans au pairer de senaste åren, och nu har jag börjat umgås med henne också. I vanliga fall när lillan har playdates så lämnar jag henne och går hem igen, men med denna kompisen stannar jag istället. Vi var där igår och då berättade hon att hon ska gifta sig i sommar!! Så himla kul. Fast dem ska inte ha något stort bröllop, utan bara gå till rådhuset. Lite synd, annars hade man kanske blivit bjuden på bröllop i sommar =)

Igår när vi var där så kollade småttingarna på Hello Kitty. Vi poppade popcorn och jag insåg hur mycket jag saknar popcorn!! Popcorn och glass är nog det bästa jag vet. Har tom ett gäng Willys popcorn här som jag fått hit skickat till mig, men min värdfamilj har ingen micro så jag kan inte poppa! (Jag vet, jag kan göra de på spisen också, men oftast gillar jag micron mer). Efter dem lekt klart tog vi en liten promenad hem, och det första jag ser i köket när vi kommer in är en...... MICRO!!! Jissa vem som blev glad ;-)


Kommentarer
Postat av: ronjis

Äntligen har du fått dig din micro! <3

2011-05-21 @ 01:11:11
URL: http://ronjis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0