run this town

I lördags åkte jag in till NYC för att träffa Louise från Philadelphia och Märta och Mikaela från Boston. Eftersom Louises buss krånglade lite så var jag inne en timme tidigare än henne. Så jag tänkte att jag skulle ta mig ut till chinatown och träffa henne eftersom bussen skulle stanna där. Försökte ringa Louise för att få reda på var i chinatown hon skulle komma, plus berätta att jag tänkte möta henne där. Ringde x antal gånger men fick inget svar. Lyckig som jag var över att jag faktiskt helt själv, utan karta, visste hur jag skulle ta mig ner till chinatown, (vilken tunnelbana och allt sånt) så tänkte jag att det inte var lönt att spilla tid så jag åkte dit. 15 - 20 minuter senare fick jag ÄNTLIGEN tag på Louise, eller hon på mig rättare sagt. Då frågade hon mig varför jag inte svarat när hon ringt. Lång historia kort : vi hade satt oss på tunnelbanan ungefär samtidigt, hon för att ta sig till times sq/penn station. Jag för att ta mig ner till chinatown. Mobilerna funkade inte i tunnelbanan. Hon åkte upp och jag åkte ner. Så det var ju bara till att sätta mig på tunnelbanan och åka tillbaka igen..

Efter en liten stund ringde Märta och Mikaela och sa att dem var framme nu. Så det blev kärt återseende och kramkalas på times sq. Det var riktigt kul att träffa dem igen efter över 2 månader sen sist. Vi gick iallfall och köpte med oss lunch för att sedan sätta oss i Central park och äta och chilla nån timme.

Sen gick vi tillbaka till times sq och var där en stund, för att sedan ta tunnelbanan ut till den svenska godisaffären i new york. Utanför fanns även en marknad som vi kollade in. Kändes väldigt svenskt, äta svenskt godis och gå på marknad i solen. Var väldigt mysigt! Jag hittade en långklänning som jag blev kär i.

Vi åkte sen in till penn station området för lite shopping för att sedan gå och äta middag. Klockan blev mycket och det var dags för Boston tjejerna att åka hem.

Jag och Louise gick tillbaka till times sq igen och kollade när en man målade AS COOLA bilder med sprayfärg och enkla verktyg. Sen tog vi tåget till new jersey igen, gick barfota till bion med många skoskav. Där kollade vi på Bridesmades och krängde popcorn!

Idag har vi bara slappat. Ätit scones och kollat på filmer. Suttit i våra pyjamas till 6 på kvällen. Åt god bakad potatis till middag och sen tog hon tåget hem.

Har vatt en underbar helg med väldigt mycket skratt =)










































Kommentarer
Postat av: Lollo

asså du var verkligen tvungen att ta ALLA bilder på mig som var mobbade va? HAHAH

2011-05-23 @ 15:59:19
URL: http://lollohellobaby.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0